BLOGG.

AKTUELLA TANKAR OCH NYHETER INOM DIGITALA VÄRLDEN?

Här nedan kan du läsa vår blogg. Vi kommer skriva om tankar och nyheter inom den digitala världen samt vad som händer hos oss. Du kan ju såklart även följa oss på våra sociala medier om du vill veta mer om vad vi gör.

 

“Revolutionen med drönare”

30maj 2017

Att kommunikationen blir mer och mer digital det vet du redan. Och i den digitala kommunikationen är det filmen som ökar mest och är effektivast för att nå resultat. Cision tror att år 2020 så kommer kommunikationen från företag bestå av 80% rörligt media. Konsumentarena ställer höga krav på kvalité och professionalism. Detta har skapat en enorm efterfrågan på möjligheten att använda drönare i både foto som film.

 

En del i SA Brands utveckling inom det här området är vår nya drönare som filmar i 4K och kan användas både inom- och utomhus.

 

- Samuel Åkesson, SA Brands

“5 tips för dina sociala medier”

5maj 2017

Hur ska du och ditt företag tänka när det gäller sociala medier? Det kan vara svårt att veta, då många säger att det inte finns några rätt eller fel. Vissa lyckas med att vara väldigt personliga, vissa med att vara extremt proffsiga och andra misslyckas med allt de gör. Jag har ändå skrivit ner 5 konkreta tips som kan hjälpa dig att komma på rätt väg!

 

1. Analysera dina tidigare inlägg. Vilka gillade dina följare? Vilka klickade de sig vidare ifrån? Vilka inlägg delade de? Fortsätt med de som gav bäst interaktion.

2. Länka vidare till din hemsida. Skriv en liten och lockade text där det står att de kan läsa mer på hemsidan. Då får du alla följare till ett ställe.

3. Gör inte för många inlägg. Gör max ett inlägg per dag alternativt ett varannan dag. Dina följare kan tröttna om du fyller hela deras flöde.

4. Anpassa inlägget efter mediet. Tänk på att förfina och anpassa dina inlägg något efter vilket medie det är. Ta text bort hashtaggen i Facebook-inläggen om du publicerar från Instagram.

5. Tänk strategiskt. Tänk på hur du vill att ditt sociala media-flöde skall vara och håll dig till det, viktigt att vara konsekvent.

 

- Samuel Åkesson, SA Brands

Vill du kunna se vilka företag som varit inne på din hemsida, hur många som är inne på din hemsidan varje dag, vilken ålder de har som är inne på din hemsidan har eller hur länge de är inne på din hemsidan?

 

Det finns ett väldigt enkelt och framförallt gratis sätt för att kunna se detta. Svaret är såklart Google Analytics. Ett gratis verktyg där du kan få all möjlig statistik över dina hemsidor. Det är väldigt enkelt - bara skaffa ett My business-konto via en gmail  för att sedan lägga in en Google-kod på din hemsida. Klart! Sedan kan du även beställa en rapport som mejlas till dig varje vecka/månad med statistik som intresserar dig. Google Analytics hjälper dig att få bättre koll på hur dina kunder beter sig och vad de är intresserade av. Vet du det så kommer du kunna sälja både mer och bättre.

 

- Samuel Åkesson, SA Brands

“Google Analytics”

12april 2017

“Rörligt media”

5april 2017

Video, film och rörlig media är i ropet. Cision menar att 80% av all Internetkonsumtion år 2019 kommer att vara video. Redan idag står videon för en stor del av vår internetkonsumtion, tack vare utbredningen av internet och mobiltelefoner världen över. Men det är inte bara tekniken som styr. Våra hjärnor gillar bilder och filmer också.

 

Ofta går det att förmedla mycket på kort tid med hjälp av ett filmklipp. Alla företag kan dra nytta av rörlig media i sin marknadsföring! Det kan handla om allt från att stärka sitt varumärke till bruksanvisningar, produktinspiration och mycket annat. Möjligheterna är många!

 

Och med bild, och rörlig media, är det enklare att förmedla känsla, jämfört med i en text.

 

- Samuel Åkesson, SA Brands

Man pratar mycket om hur viktigt det första intrycket är. Vissa tror till och med att det första intrycket är något som har så stor inverkan att det kan ta flera år att helt sudda bort. Det kan vara intressant att även tänka på detta när det gäller ditt företagande och profession. Vad ger ditt företag för första digitala intryck och vilket intryck vill du egentligen förmedla till kandidater och konkurrenter?

 

När omvärlden digitaliseras mer och mer så flyttas det första intrycket i 95% av fallen från det personliga mötet till ett möte i den digitala världen. Hur många gånger har du inte Googlat, gått in på Facebook, Instagram eller Allabolag innan du ska träffa företaget eller personen? Alla gör det. Vi vill vara förberedda, vi vill bygga oss en egen bild av företaget och människorna bakom, innan vi träffar dom. De som söker jobb kommer garanterat gå in på företagets hemsida och fundera på om man verkligen vill jobba där? Vad signalerar hemsidan för arbetskultur och känsla? Det räcker sällan att tjänsten är perfekt, man vill ju även att ens arbetsgivare ska kännas rätt.

 

Så tänk på ditt digitala första intryck lika mycket som ditt personliga första intryck.

- Samuel Åkesson, SA Brands

“Ditt digitala första intryck”

31mars 2017

SA Brands reklambyrå. Hemsida, företagsfilm eller logotype. SA Brands Facebook SA Brands Instagram SA Brands YouTube
SA Brands reklambyrå. Hemsida, företagsfilm eller logotype.
SA Brands reklambyrå. Hemsida, företagsfilm eller logotype.
SA Brands reklambyrå. Hemsida, företagsfilm eller logotype. SA Brands Facebook SA Brands Instagram SA Brands YouTube
SA Brands reklambyrå. Hemsida, företagsfilm eller logotype.
SA Brands Facebook SA Brands Instagram SA Brands YouTube